.
• Prepare the Revenue Summary of the company |
• • Maintain daily accounting duties, including account receivable and payable |
• Liaise with external customers for account receivable settlement |
• Prepare monthly aging reconciliation and issue customers’ statement |
• Responsible to prepare AP, AR, general ledger, and month-end closing. |
• Perform ad hoc duties and assignment as required |
|
|
• LCCI Level 3/Higher with School Certificate/DSE |
• 2 to 3 years related experiences will consider as Accounting Officer, logistic industry experience is highly preferred |
• Fresh Grad will also consider. Fresh Grad or less experience will consider as Accounting Assistant |
• Good computer knowledge in MS Word, Excel, and Outlook |
• Fluent in written and spoken in Cantonese |
• Experience in system implementation (i.e., SAP and MYOB) would be advantageous |
• Immediate available is highly preferred |
|
Bei Asendia erwartet dich ein internationales und spannendes Arbeitsumfeld. Wir pflegen eine offene Unternehmenskultur und freuen uns, wenn du dich und deine Ideen aktiv einbringst. Wir bieten dir ein angenehmes Betriebsklima durch die Arbeit in engagierten Teams. Das Aufgabenspektrum ist breit gefächert und es erfolgt ein individuelles Einarbeitungsprogramm.
Dann freuen wir uns auf deine aussagekräftige Bewerbung vorzugsweise per E-Mail an:
recruitment.hk@asendia.comBei Rückfragen wende dich bitte an:
© 2023 Asendia Management SAS