Local Update

Update | Asendia Shipping System Update on 15th June

Geschrieben von Asendia | Jun 1, 2022 7:17:22 AM

Liebe Kunden und Geschäftspartner,

wir möchten Sie darüber informieren, dass am 15. Juni 2022 ein Update für Asendia Shipping veröffentlicht wird.

Dies betrifft nur Kunden, die das Asendia Shipping c3web Portal nutzen. Dies beinhaltet ein Update einiger der c3web-Seiten und die Freigabe eines neuen Druck-Plugins.

Die betroffenen Seiten sind unten aufgeführt:

  • Auftrag Erfassen – Label Drucken Alle
  • Auftrag erfassen – Label Drucken Einzeln
  • Auftrag Erfassen – Prepare Shipment
  • Sendungsübersicht – Asendia Sendungssuche
  • Avis – Sendungsverzeichnis an Asendia

Diese Änderungen erfolgen aufgrund der Abschaffung des Microsoft Internet Explorers ab dem 15. Juni, und werden für alle wichtigen Browser, einschließlich Chrome, Firefox und Microsoft Edge gelten.

Das neue Druck-Plugin wird ab dem 1. Juni in unserer Testumgebung verfügbar sein und kann vorab installiert werden, damit Sie es testen können.

Für den unwahrscheinlichen Fall, dass Sie Probleme nach dem Update haben, wenden Sie sich bitte an Ihren Account Manager.

Bleiben Sie gesund!

Freundliche Grüße,
Ihr Asendia Team



Dear customers and business partners,

We would like to inform you that an update will be released to Asendia Shipping on 15th June 2022.

This affects only customers who use the Asendia Shipping c3web portal. This includes an update to some of the c3web pages and release of a new printing plugin.

The pages affected are listed below:

  • Batch print (for printing shipments)
  • Customer scan and print
  • Asendia prepare shipment
  • Customer – Manifest to Asendia
  • Search shipment

This change has been driven by the retirement of Microsoft Internet Explorer from 15th June, and will support all major browsers, including Chrome, Firefox and Microsoft Edge.

The new printing plugin will be available in our test environment from 1st June and can be installed in advance to allow you to test.

If you have any concerns after this update, please contact your Account Manager.

Stay healthy!

Kind regards,
Your Asendia Team